Aneb cesta za nádražím budoucnosti
Magistrát města Brna pořádal komentovanou vycházku s cílem ukázat veřejnosti z blízka budoucí lokalitu nového nádraží. Protože mě to jako cestujícího zajímá přihlásil jsem se. Vycházelo se od Petrova. Místa, vůči kterému bude orientován budoucí bulvár z nádraží do centra města. Jeho začátek bude někde na úrovni katastrálního úřadu na ulici Trnitá. Konec bude mírně za Ústředním autobusovým nádražím Zvonařka. Bulvár bude mít téměř totožnou šířku jako Václavské náměstí, jeho délka bude necelý kilometr.
Nádraží jako takové bude velké, jestli si dobře vybavuju 14 kolejí. To co mi nejde do hlavy je to proč chtějí přes takové nádraží tahat i nákladní dopravu. Copak není jiná cesta, ty vlaky jsou špinavé, hlučné… Proč?! Zajímavé je, že nádraží bude na mostní konstrukci. Pod ním je projektováno nové autobusové nádraží, ne že by to stávající nemělo problém s denním světlem…
Spoustu otázek budí napojení na MHD. Jedno má být z ulice Plotní, kam bude trať přeložena. Zastávka má být někde v úrovni budovy dnešního ÚAN Zvonařka, poté Vás čeká pěší cesta až k nádraží. Druhá cesta je po budoucím bulváru. Ten bude napojen od Nových sadů. Což vzbuzuje otázku jaký způsobem bude přeorganizována doprava. Nedokážu si představit, že například linka č. 1 na Nových sadech uhne k buducímu nádraží a pak pojede zase zpět a bude pokračovat do Řečkovic. Tak jako tak bude muset vzniknout linka nová, která doveze tu spoustu cestujících někam k přestupnímu uzlu (Nové sady, Hlavní nádraží).
Tak snad to vymysleli dobře, nevypadá to špatně. Nicméně si pořád myslím, že nádraží v centru/pod Petrovem je lepší nápad.