...na koloběžce

I tento rok probíhala akce _Do práce na kole. _Neměl jsem žádné závodní ambice, cílem je najet za květen co nejvíc kilometrů. Koloběžka je taky dobrá, takže jsem si našel nejlepší trasu a vyrazil. Tu po chodníku, tu po cestě a jindy zase parkem.

Už tak jezdím víc než měsíc. Za tu dobu jsem odpozoroval poměrně dost fenoménů, na chodníků i silnici.

  • Lidi s telefonem (za volantem nebo na chodníku) jsou nebezpeční sobě i ostatním, nedívají se a nemají nejmenší tušení co se děje okolo
  • Děti jsou nepředvídatelné
  • Na silnici/chodníku potkáte nejen tolerantní
  • Ne všechny nájezdy jsou bezbariérové (i když se zdají být)
  • Uvolněné dlaždice jsou dost nebezpečené

Čím déle jezdím, tím častěji pozoruju, že v některých úsecích jsem srovnatelně rychlý nebo rychlejší než MHD (autobus/šalina). To je pozitivní zpráva pro koloběžkáře, méně už pro cestující. Nicméně oni se vezou a můžou si číst, nespotí se. Což se mě nedá říct. Nemluvě o dnech kdy prší, nebo pršelo a všude je mokro/kaluže.

Kolik ujedu? Denně, cca 5,6km. Měsíčně je to přes 100km.

Other Related Posts:

Provoz různýma očima

Auto, kolo, koloběžka a MHD

Během prázdnin jsem si v jednom týdnu vyzkoušel všechno v poměrně krátké době. Člověk si tak může uvědomit, jak rozdílné pohledy na věc mají jednotliví účastníci provozu.

Auto, jste pánem. Sedíte obklopeni „plechy“. Typickým problémem pro Vás jsou cyklisté, pomalé au...

13th Aug 2020

DoD: Vozovna Husovice

Nejstarší vozovna trolejbusů neunikla mé pozornosti

První pocit, je hrozně malá! Měli jsme možnost projet vozovnou v pariálním (jako elektromobil) trolejbusu přes myčku. Což je docela zážitek. Je to podobné jako automyčka, ale větší zážitek. Samotná jízda jen umocnila pocit z velikosti vozov...

15th Jun 2019