Vyzkoušel jsem cestu vlakem označovaným jako rychlík vyšší kvality.

Toto označení používají České dráhy, aby od sebe odlišily rychlíky. Respektive repasované vagony nasazované na rychlíkové spoje a nové, moderní jednotky. V prvé řadě je potřeba říct, že vzhledově je to neporovnatelné. Vlaková jednotka v tomto ohledu vítězí na plné čáře. Co se týče rychlosti nedokážu říct, jestli i klasický rychlík jezdí po koridoru 160km/h (z Prahy jen do Třebové, dál na Brno je rychlost nižší), jednotka ano. Na co není u nás mnoho cestujících zvyklých je uspořádání, jednotka nemá kupé ale letadlový formát, tj. sedačky za sebou případně proti sobě se stolečkem. Samozřejmostí je pak WiFi a klimatizace. Co mi přijde neštastné je dělení částí jednotky, jasně, musí tam být harmonika ale nemusí přece být vidět a určitě by se daly udělat posuvné dveře, aby se nešířil hluk. Podobně rozpačité pocity mám z několika schodů. Část vozu je nízkopodlažní následují schody, zase nízká podlaha, zase shody,…

Pro inspiraci jak to dělat není potřeba chodit daleko, stačí se podívat na ICE. Což je samozřejmě jednotka kvalitativně úplně jinde, kde je oddělení jednotlivých částí jednotky na výborné úrovni.

Celkově mám z jednotky InterPanter dobrý pocit, označil bych ji jako vývojový stupeň k něčemu co bude opravdu nízkopodlažní, rychlý a pohodlný vlak 21. století.

Other Related Posts:

ČD

České dráhy.

Těžko hledat nějaká slova, tak aby nebyla sprostá. Nicméně se o to pokusím. Cestování studenta z Brna směrem...

21st Jul 2011 - ondra