S jízdním řádem 2011/2012 jsem přišel o dálkové spojení v relaci Ostrava-Valašské Meziříčí-Kroměříž-Brno

Spoj to býval vcelku vytížený, hlavně studenty. Jezdil pouze v neděli a státní svátky. Z ministerstva dopravy mi bylo sděleno následující:

Na základě velmi omezených možností veřejných rozpočtů muselo Ministerstvo dopravy pro období platnosti jízdního řádu 2011/2012 přistoupit k redukci dálkové dopravy, mj. také vlaku R 1444/1445. Důvodem k tomuto rozhodnutí byla zejména skutečnost, že tento pár rychlíkových spojů nebyl provozován jako součást linky dálkové dopravy, což ovlivňovalo náklady na jeho vedení, které byly podstatně vyšší než v případě vlaků provozovaných v pravidelných intervalech a vytvářejících tak linky dálkové dopravy.

Dnes se na veřejnost dostalo rozdělení státních dotací na rychlíkové tratě za rok 2010. Mezi daty byla i trasa zmíněná v odůvodnění ministerstva, tedy vlaky v pravidelných intervalech tvořící linky dálkové dopravy na trase Bohumín-Přerov-Brno Na jeden kilometr jízdy činí ztráta 111,2 Kč (celá trasa měří 180km tj. 20 016 Kč). Za celý rok 2010 absolutní ztráta činí 197,9 mil. Kč Pokud to vezmu doslova pak R 1444/1445 musel stát více než 197,9 mil Kč Přitom jezdil jen v neděli a státní svátky. Vlak měl Čtyři vagóny pouze druhé třídy. Něco mi tu nesedí

Other Related Posts:

ČD

České dráhy.

Těžko hledat nějaká slova, tak aby nebyla sprostá. Nicméně se o to pokusím. Cestování studenta z Brna směrem...

21st Jul 2011 - ondra